Skip to main content

Tegemistest

Loen öösiti Marju Lauristini uut raamatut “Marjustini sajand” ja naudin vaikust, sest pere magab. Naudin aega iseendale ja inspiratsiooni, mida raamat mulle pakub. Minu endine õppejõud on lihtsalt nii inspireeriv inimene!

Raamat meenutas mulle kui väga olin nautinud oma kommunikatsiooniõpinguid Tartu Ülikoolis ja endale üllatuslikul kombel eriti just kõige teoreetilisemaid aineid nagu Kaasaegse ühiskonna teooriad ning Meediasemiootika. Milline imeline ja uus teadmiste maailm minu ees avanes! Mõtlen, et ehk peaksin teoreetilistes kommunikatsiooniainetes enda teadmisi täiendama, kui see mulle nii suurt naudingut pakub. Semiootikas peaks mul isegi annet olema, kui professor Maarja Lõhmust uskuda.

Tegelen ka eneseanalüüsiga. Facebooki suunatud reklaam tõi minuni ühe minu lemmikkirjaniku Elizabeth Gilberti veebiloengu pakkumise loovuse teemal. Uurisin lähemalt ning kuna see oli piiratud aja jooksul 70% soodsam, siis otsustasin kiirelt emotsionaalse ostu teha. Kui aga avastasin kui lühike (ainult 1 tund) see loenguke oli, kahetsesin, et olin lasknud end oma emotsioonidel kanda ja raha raisata. Arvestades, et Elizabeth räägib põhimõtteliselt ümber oma raamatut, mida ma juba lugenud olen, olin esmalt eriti pettunud. Õnneks on aga eneseanalüüsi ülesanded täitsa asjalikud ning pärast kaheleheküljelist analüüsi, olen juba päris rahul oma ostuga. Mis ma siis teada sain enda kohta? Seda, et elan oma unistuste elu. No kohe mitte millegagi ei ole rahulolematu olla. Üritan küll, aga suures plaanis need väikesed rahulolematused on nii mõttetud. Hea teada.


Photo by Mike Wilson on Unsplash

...

Olin hiljuti rahulolematu klient, sest maksin liitumistasu, kuid tehnilise rikke tõttu ei saanud ma ikkagi õigel ajal liikmeks, mistõttu ka oma esialgset plaani teostada. Tagatipuks veel ei vastatud mu kirjale, kus oma olukorda seletasin ja mitmeid küsimusi küsisin. Olin tõesti valmis neile selga pöörama. Kuid mõtlesin, et saadan igaks juhuks oma kirja uuesti.

Siis juhtus see, et sain lausa kaks vastust kahelt erinevalt inimeselt. Mõlemad vastused olid viisakad, kuid üks oli eriti eriline. Selle asemel, et keskenduda sellele, miks minu avaldust kätte ei saadud ja minu palvet rahuldada ei saa, rääkis see organisatsiooni plaanidest lihtsalt ja loogiliselt, nii et see mõjus mind innustavalt. Lõpus oli isegi pakkumine mulle raha tagasi kanda, kui otsustan selle kasuks. Pean tunnistama, et kuigi see oli mul enne isegi peast läbi käinud, mõjus kiri nii hästi, et seda kohe üldse ei soovinud. Mäletan, et olin end tundnud nii rumalana, et tehnilise rikke tõttu mu avaldus läbi ei läinud, võimaluse kaotanud olin ja pärast veel vastust ei saanud. Peale kirja lugemist aga tundsin end jälle hästi, paljude võimalustega ning informeeritumana. Kui oluline on ikka üks hea vastus natuke pahasele kliendile, et tema arvamust 100% enda kasuks pöörata. Üks vastustest suutis seda imeliselt, teine mitte nii väga, kuid mulle ühest piisas. Ma soovin, et mina oskaksin vajadusel selliseid vastuseid saata.

-->

Comments

Popular posts from this blog

Tina valamise saadused 2009. aastaks

Mina: 1) * merineitsi või tüdruk lehvitab kai pealt rätiga (erinevad maailmad; armastus ja lahkumine) * päkapikk või pikkade juustega peenike tüdruk 2) * sõrmkübar või läki-läki (hakkan käsitööd tegema) 3) * koer - (sõprus) * mees põlvitab lilledega * korall (reisimine) 4) * lumelaudur või suusataja * tantsija Emme: 1) * kaelkirjak ja merihobu * kaelakee või lint Hanna-Grete: 1) * lint ja kurikas 2) * pulmakellad * rase naine * kala * päkapikk

Pidu sinus eneses

Kui sul elus on vedanud ja sa oled noore mehena elanud Pariisis, siis jääb ta sinuga, kus sa ka oma ülejäänud elupäevad veedad, sest Pariisis on pidu sinus eneses. Ernest Hemingway ühele sõbrale, 1950 Pariisile ei tule iial lõppu, ja iga inimene, kes seal on elanud, meenutab teda omamoodi. Me pöördusime alati sinna tagasi, ükskõik, kes me olime, ükskõik, kuidas Pariis oli muutunud, ükskõik, kui raske või kui kerge sinna oli pääseda. Pariis oli alati seda väärt ja ta tasus sulle kõige eest, mida sa talle iganes andsid. Ent selline oli Pariis nendel ammustel päevadel, kui me olime väga vaesed ja väga õnnelikud. Pidu sinus eneses, Ernest Hemingway

drawing

/---/ If you took a bunch of kids and taught them to play the violin at the age of 4 or 5 after a couple of years some of them developed perfect pitch, and in all of those cases their brain structure had changed. /---/ I believe drawing changes the brain in the same way as the search to create the right note changes the brain of a violinist. Drawing also makes you attentive. It makes you pay attention to what you are looking at, which is not so easy. Photo by  Taru Huhkio  on  Unsplash Milton Glaser "10 things I've learned" http://miltonglaser.com/pages/milton/mg_index.html