Skip to main content

Puhas leht


Mul on pidev tunne, et ma ei tee õiget asja või ei liigu õiget rada pidi. Samas kõik oleks nagu hästi: firma areneb, minu potentsiaalsed karjäärivõimalused on huvitavad, väljakutsete rohked. See ongi ju oluline, et areneda. Kuid ma ei saa lahti sees kriipivast tundest, mis viib pidevalt ärevuseseisundini. Hirmujudinad algavad rinnust ja liiguvad jalataldadeni, siis jälle alt üles rinnuni, lõppedes südame kloppimise ja õhu puudusega. Ja nii mitu korda päevas. Midagi on ilmselgelt valesti.

Ma ei tunne ära seda firmat, mida ma olen loonud. Ja ma ei suuda kaasa minna visiooniga, mis on sellele loodud. Mõistus ütleb, et see on õige rada firmale, kuid tunne sosistab, et see rada ei ole minule. Ma tahan teist kurssi, kuid ma ei taha lõhkuda olemasolevat, teiste ehitatut. Ma ei saa panna toimivat süsteemi painduma minu vajaduste järgi, kuid veelgi vähem saan ma painutada ennast olemasoleva vormi järgi. Enam mitte.

Ma tahan vabadust. Ma tahan luua. Ma tahan olla. Ma tahan, et mul ei oleks raske. Ma tahan olla mina ise. Ma ei taha teeselda. Ma ei taha tunda, et ma olen valel rajal ja teen enda jaoks valet asja. Ma ei taha näida edukas. Ma tahan tunda end hästi. Ma tahan... hingata.



*

Sein on ees.

On ainult üks suur „ei taha“. Ükskõik millisele ideele reageerin ma mõttes nii, et panen näpud kõrva, sulen silmad ja keerutan pead öeldes mõttes: „Ei taha, ei taha, ei taha!“ See ei ole normaalne. Aga ikkagi: ei taha, ei taha, ei taha.

*

Ma pean tegema otsuse, sest muidu see tunne, et keerlen pesumasinas ei saagi kunagi otsa. Ma pean tegema otsuse kiiresti, sest mu silme ees virvendab ja õhk on otsas. Nii kiire on ja nii palju mõtteid on peas ja ma rapsin, et end päästa. Kuidas ma siit masinavärgist välja saan? Kuidas ma saan seest ukse lahti? See keerutamine ajab südame pahaks.

*

Mul on õigus arvestada oma vajaduste ja soovidega ning mul on võimalus kõigest loobuda ning alustada puhtalt lehelt. Oh, kuidas ma tahan puhast lehte! Ma tahan olla jälle rõõmus.
Kui ma ise ei arvesta oma piiridega, siis on raske nõuda seda kelleltki teiselt ja minu piir on saabunud. Mulle ei sobi see korraldus ja see ei peagi mulle sobima ja ma ei pea ennast veenma selle sobimises. Ma jään endale kindlaks – otsus lahkuda on sündinud.

Lõpuks ometi tunnen, et minu sisemaailma umbsesse pesumasinasse hakkab väljast õhku sisse imbuma. Sain seest poolt ukse lahti. Keha valutab sellest virvarrist ja ma veel ei tea, kuidas ma välja saan, aga lootus on olemas.



Photo by Glen Carrie on Unsplash

Comments

Popular posts from this blog

Tina valamise saadused 2009. aastaks

Mina: 1) * merineitsi või tüdruk lehvitab kai pealt rätiga (erinevad maailmad; armastus ja lahkumine) * päkapikk või pikkade juustega peenike tüdruk 2) * sõrmkübar või läki-läki (hakkan käsitööd tegema) 3) * koer - (sõprus) * mees põlvitab lilledega * korall (reisimine) 4) * lumelaudur või suusataja * tantsija Emme: 1) * kaelkirjak ja merihobu * kaelakee või lint Hanna-Grete: 1) * lint ja kurikas 2) * pulmakellad * rase naine * kala * päkapikk

Pidu sinus eneses

Kui sul elus on vedanud ja sa oled noore mehena elanud Pariisis, siis jääb ta sinuga, kus sa ka oma ülejäänud elupäevad veedad, sest Pariisis on pidu sinus eneses. Ernest Hemingway ühele sõbrale, 1950 Pariisile ei tule iial lõppu, ja iga inimene, kes seal on elanud, meenutab teda omamoodi. Me pöördusime alati sinna tagasi, ükskõik, kes me olime, ükskõik, kuidas Pariis oli muutunud, ükskõik, kui raske või kui kerge sinna oli pääseda. Pariis oli alati seda väärt ja ta tasus sulle kõige eest, mida sa talle iganes andsid. Ent selline oli Pariis nendel ammustel päevadel, kui me olime väga vaesed ja väga õnnelikud. Pidu sinus eneses, Ernest Hemingway

drawing

/---/ If you took a bunch of kids and taught them to play the violin at the age of 4 or 5 after a couple of years some of them developed perfect pitch, and in all of those cases their brain structure had changed. /---/ I believe drawing changes the brain in the same way as the search to create the right note changes the brain of a violinist. Drawing also makes you attentive. It makes you pay attention to what you are looking at, which is not so easy. Photo by  Taru Huhkio  on  Unsplash Milton Glaser "10 things I've learned" http://miltonglaser.com/pages/milton/mg_index.html