Skip to main content

Tarkuseteri T.-lt

Ideaalsuhtest:

Millegi pärast lihtsalt on nii, et oma peas võime ju naistena mõelda, et oooo... tahaks sellist romantilist nostalgikut, kellega koos tarka filosoofilist juttu ajada ja käest kinni hoida, aga lõpuks avastame ennast ikkagi mingi õllekõhuga jalkafänni kõrvalt:P!

Idealiseerimisest:

Igaljuhul ideaalid maha matta ja minna igale päevale vastu nagu see oleks esimene. Sellele järgnev lõpp, et "ja viimane" mind nii palju ei intrigeerigi. Pigem just see, et vaadata kõiki asju/inimesi vaimustusega; selle vaimustusega, nagu sa näeksid neid esimest korda elus; ja suhtuda kõigesse nii palju, kui võimalik, ilma eelarvamusteta ja liigsete ootusteta. Siis ei teki ka seda pettumise momenti. Samas asja/inimeste ikoniseerimine, paremaks mõtlemina ja üle mõtlemine on inimesele nii omane, et sellest lahti öelda... Siis kalduksime juba liigsesse perfektsusesse ja see oleks jälle teistpidi halb... Lihtne lahendus- CARPE DIEM!!!

Haiglasest maksimalismist ehk siis paanilisest tahtest kõik asjad ise ja oma jõududega ära teha, isegi kui reaalselt mõeldes sa tead, et see on liiga raske:

Nii... Juttu tuleb võõrandumisest ühiskonnas! Ehk siis 18. saj. lõpus ja 19.saj. alguses hakatakse otsima lahendust probleemile, et miks on nii, et inimene tahab küll teha head, aga lõpuks tuleb ikka mingi jubedus välja. Ja kuna enam Saatana olemasolusse väga ei usuta, siis on vaja muud seletust.

Hegel põhjendas võõrandumist nii, et idee võib olla küll hea, aga realiseerimine keerab asja nässu. Marx aga sellisesse ideelisse lahendusse ei uskunud (ajalooline materialist ikkagi ju:P!). Otsis siis lahendust tööst ja tootmisest ning tuli välja sellise teooriaga, et inimene on oma loomult kavatsuste realiseerija. Aga kuna kaasajal toetub tootmine peaasjalikult tööjaotusele, mille korral inimene teeb vaid mingit piiratud osa tervikust, siis inimesed kaugenevad tööst; töö jääb neile kaugeks. Selle sama tööjaotuse tõttu ei saa enamik inimesi aru, mida nad teevad või kui isegi saavad, siis teevad ikka ainult oma juppi tööst.

See aga jätab inimese ilma võimalusest realiseerida oma kavatsusi-> inimene võõrandub tööst ega teosta enam oma kavatsust ega ennast. Seega inimene võõrandub oma enda põhiloomusest, sest töö inimese olemuslik alus.

Seega ma ei saagi oma tööd teistele laiali jagada, sest siis ma tunnen, et ma annan tüki endast ära!!! Lihtne ja selge lahendus, kui seda teooriat lugeda, aga... Noo, samas on öeldud ka seda, et just mitteloominguline osa tööst peaks jääma masinatele, mille vastu ma kohe sugugi ei ole:P!

Ja veel paar head mõtet:

- Kunst vastab inimväärsemale tööle.
- Kunstnikud on väike osa inimonnast, kes teevad täisväärtuslikku tööd
- Kõik tööd peavad lähenema kunstile

T.

Comments

Popular posts from this blog

Tina valamise saadused 2009. aastaks

Mina: 1) * merineitsi või tüdruk lehvitab kai pealt rätiga (erinevad maailmad; armastus ja lahkumine) * päkapikk või pikkade juustega peenike tüdruk 2) * sõrmkübar või läki-läki (hakkan käsitööd tegema) 3) * koer - (sõprus) * mees põlvitab lilledega * korall (reisimine) 4) * lumelaudur või suusataja * tantsija Emme: 1) * kaelkirjak ja merihobu * kaelakee või lint Hanna-Grete: 1) * lint ja kurikas 2) * pulmakellad * rase naine * kala * päkapikk

Pidu sinus eneses

Kui sul elus on vedanud ja sa oled noore mehena elanud Pariisis, siis jääb ta sinuga, kus sa ka oma ülejäänud elupäevad veedad, sest Pariisis on pidu sinus eneses. Ernest Hemingway ühele sõbrale, 1950 Pariisile ei tule iial lõppu, ja iga inimene, kes seal on elanud, meenutab teda omamoodi. Me pöördusime alati sinna tagasi, ükskõik, kes me olime, ükskõik, kuidas Pariis oli muutunud, ükskõik, kui raske või kui kerge sinna oli pääseda. Pariis oli alati seda väärt ja ta tasus sulle kõige eest, mida sa talle iganes andsid. Ent selline oli Pariis nendel ammustel päevadel, kui me olime väga vaesed ja väga õnnelikud. Pidu sinus eneses, Ernest Hemingway

drawing

/---/ If you took a bunch of kids and taught them to play the violin at the age of 4 or 5 after a couple of years some of them developed perfect pitch, and in all of those cases their brain structure had changed. /---/ I believe drawing changes the brain in the same way as the search to create the right note changes the brain of a violinist. Drawing also makes you attentive. It makes you pay attention to what you are looking at, which is not so easy. Photo by  Taru Huhkio  on  Unsplash Milton Glaser "10 things I've learned" http://miltonglaser.com/pages/milton/mg_index.html