Loen öösiti Marju Lauristini uut raamatut “Marjustini sajand”
ja naudin vaikust, sest pere magab. Naudin aega iseendale ja inspiratsiooni,
mida raamat mulle pakub. Minu endine õppejõud on lihtsalt nii inspireeriv
inimene!
Raamat meenutas
mulle kui väga olin nautinud oma kommunikatsiooniõpinguid Tartu Ülikoolis ja
endale üllatuslikul kombel eriti just kõige teoreetilisemaid aineid nagu
Kaasaegse ühiskonna teooriad ning Meediasemiootika. Milline imeline ja uus
teadmiste maailm minu ees avanes! Mõtlen, et ehk peaksin teoreetilistes
kommunikatsiooniainetes enda teadmisi täiendama, kui see mulle nii suurt
naudingut pakub. Semiootikas peaks mul isegi annet olema, kui professor Maarja
Lõhmust uskuda.
Tegelen ka eneseanalüüsiga. Facebooki suunatud reklaam tõi minuni ühe
minu lemmikkirjaniku Elizabeth Gilberti veebiloengu pakkumise loovuse teemal.
Uurisin lähemalt ning kuna see oli piiratud aja jooksul 70% soodsam, siis
otsustasin kiirelt emotsionaalse ostu teha. Kui aga avastasin kui lühike
(ainult 1 tund) see loenguke oli, kahetsesin, et olin lasknud end oma
emotsioonidel kanda ja raha raisata. Arvestades, et Elizabeth räägib
põhimõtteliselt ümber oma raamatut, mida ma juba lugenud olen, olin esmalt
eriti pettunud. Õnneks on aga eneseanalüüsi ülesanded täitsa asjalikud ning pärast
kaheleheküljelist analüüsi, olen juba päris rahul oma ostuga. Mis ma siis teada
sain enda kohta? Seda, et elan oma unistuste elu. No kohe mitte millegagi ei
ole rahulolematu olla. Üritan küll, aga suures plaanis need väikesed
rahulolematused on nii mõttetud. Hea teada.
Photo by Mike Wilson on Unsplash
Photo by Mike Wilson on Unsplash
...
Olin hiljuti rahulolematu klient, sest maksin
liitumistasu, kuid tehnilise rikke tõttu ei saanud ma ikkagi õigel ajal
liikmeks, mistõttu ka oma esialgset plaani teostada. Tagatipuks veel ei
vastatud mu kirjale, kus oma olukorda seletasin ja mitmeid küsimusi küsisin.
Olin tõesti valmis neile selga pöörama. Kuid mõtlesin, et saadan igaks juhuks
oma kirja uuesti.
Siis juhtus see,
et sain lausa kaks vastust kahelt erinevalt inimeselt. Mõlemad vastused olid
viisakad, kuid üks oli eriti eriline. Selle asemel, et keskenduda sellele, miks
minu avaldust kätte ei saadud ja minu palvet rahuldada ei saa, rääkis see
organisatsiooni plaanidest lihtsalt ja loogiliselt, nii et see mõjus mind
innustavalt. Lõpus oli isegi pakkumine mulle raha tagasi kanda, kui otsustan
selle kasuks. Pean tunnistama, et kuigi see oli mul enne isegi peast läbi
käinud, mõjus kiri nii hästi, et seda kohe üldse ei soovinud. Mäletan, et olin
end tundnud nii rumalana, et tehnilise rikke tõttu mu avaldus läbi ei läinud, võimaluse
kaotanud olin ja pärast veel vastust ei saanud. Peale kirja lugemist aga tundsin
end jälle hästi, paljude võimalustega ning informeeritumana. Kui oluline on
ikka üks hea vastus natuke pahasele kliendile, et tema arvamust 100% enda
kasuks pöörata. Üks vastustest suutis seda imeliselt, teine mitte nii väga,
kuid mulle ühest piisas. Ma soovin, et mina oskaksin vajadusel selliseid
vastuseid saata.
-->
Comments