Skip to main content

Tarkuseteri T.-lt

Ideaalsuhtest:

Millegi pärast lihtsalt on nii, et oma peas võime ju naistena mõelda, et oooo... tahaks sellist romantilist nostalgikut, kellega koos tarka filosoofilist juttu ajada ja käest kinni hoida, aga lõpuks avastame ennast ikkagi mingi õllekõhuga jalkafänni kõrvalt:P!

Idealiseerimisest:

Igaljuhul ideaalid maha matta ja minna igale päevale vastu nagu see oleks esimene. Sellele järgnev lõpp, et "ja viimane" mind nii palju ei intrigeerigi. Pigem just see, et vaadata kõiki asju/inimesi vaimustusega; selle vaimustusega, nagu sa näeksid neid esimest korda elus; ja suhtuda kõigesse nii palju, kui võimalik, ilma eelarvamusteta ja liigsete ootusteta. Siis ei teki ka seda pettumise momenti. Samas asja/inimeste ikoniseerimine, paremaks mõtlemina ja üle mõtlemine on inimesele nii omane, et sellest lahti öelda... Siis kalduksime juba liigsesse perfektsusesse ja see oleks jälle teistpidi halb... Lihtne lahendus- CARPE DIEM!!!

Haiglasest maksimalismist ehk siis paanilisest tahtest kõik asjad ise ja oma jõududega ära teha, isegi kui reaalselt mõeldes sa tead, et see on liiga raske:

Nii... Juttu tuleb võõrandumisest ühiskonnas! Ehk siis 18. saj. lõpus ja 19.saj. alguses hakatakse otsima lahendust probleemile, et miks on nii, et inimene tahab küll teha head, aga lõpuks tuleb ikka mingi jubedus välja. Ja kuna enam Saatana olemasolusse väga ei usuta, siis on vaja muud seletust.

Hegel põhjendas võõrandumist nii, et idee võib olla küll hea, aga realiseerimine keerab asja nässu. Marx aga sellisesse ideelisse lahendusse ei uskunud (ajalooline materialist ikkagi ju:P!). Otsis siis lahendust tööst ja tootmisest ning tuli välja sellise teooriaga, et inimene on oma loomult kavatsuste realiseerija. Aga kuna kaasajal toetub tootmine peaasjalikult tööjaotusele, mille korral inimene teeb vaid mingit piiratud osa tervikust, siis inimesed kaugenevad tööst; töö jääb neile kaugeks. Selle sama tööjaotuse tõttu ei saa enamik inimesi aru, mida nad teevad või kui isegi saavad, siis teevad ikka ainult oma juppi tööst.

See aga jätab inimese ilma võimalusest realiseerida oma kavatsusi-> inimene võõrandub tööst ega teosta enam oma kavatsust ega ennast. Seega inimene võõrandub oma enda põhiloomusest, sest töö inimese olemuslik alus.

Seega ma ei saagi oma tööd teistele laiali jagada, sest siis ma tunnen, et ma annan tüki endast ära!!! Lihtne ja selge lahendus, kui seda teooriat lugeda, aga... Noo, samas on öeldud ka seda, et just mitteloominguline osa tööst peaks jääma masinatele, mille vastu ma kohe sugugi ei ole:P!

Ja veel paar head mõtet:

- Kunst vastab inimväärsemale tööle.
- Kunstnikud on väike osa inimonnast, kes teevad täisväärtuslikku tööd
- Kõik tööd peavad lähenema kunstile

T.

Comments

Popular posts from this blog

Pidu sinus eneses

Kui sul elus on vedanud ja sa oled noore mehena elanud Pariisis, siis jääb ta sinuga, kus sa ka oma ülejäänud elupäevad veedad, sest Pariisis on pidu sinus eneses. Ernest Hemingway ühele sõbrale, 1950 Pariisile ei tule iial lõppu, ja iga inimene, kes seal on elanud, meenutab teda omamoodi. Me pöördusime alati sinna tagasi, ükskõik, kes me olime, ükskõik, kuidas Pariis oli muutunud, ükskõik, kui raske või kui kerge sinna oli pääseda. Pariis oli alati seda väärt ja ta tasus sulle kõige eest, mida sa talle iganes andsid. Ent selline oli Pariis nendel ammustel päevadel, kui me olime väga vaesed ja väga õnnelikud. Pidu sinus eneses, Ernest Hemingway

Kutse

Lasen ennast kanda uudishimul ja eks paistab, kuhu see mind viib. As Steve Jobs said, “   You can’t connect the dots looking forward; you can only connect them looking backwards. So you have to trust that the dots will somehow connect in your future. " Jakub Kapusnak

Palju õnne, oled tark!

Mis värk see on tarkade naistega, kes ise oma tarkusest aru ei saa, end pidevalt ja põhjendamatult nii rumalana tunnevad, end alla suruvad ja valivad peitumiseni tagasihoidlikkuse tee? Kuigi vaja oleks just, et terve maailm, mitte ainult lähiringkond, saaks teada, kui palju tarkust ja analüüsioskust ning huvitavaid kogemusi neis on. Kuid kujunenud alaväärsus ning pidev enesekriitika ei lase silma paista, vaid sunnib leppima tagasihoidlikuma positsiooniga, jättes hinge kraapiva tunde, mis võimendub talumatuks iga kord, kui mõni julge, kuid palju rumalam, esile tükib ning saavutab sellega arvamusliidri seisuse. Sellist kujunenud liidrit kutsutakse siis igale poole arvama ning see muidku arvab kõikvõimalikel teemadel, ka nendel, millel kogemus ja teadmised puuduvad. Ja neil tarkadel naistel ei jää muud üle, kui imestada, kuidas rumalad nii enesekindlad on. Meenub üks seik minevikust. See juhtus kuskil keskkooli ajal, kui isale kurtsin, kui lollina ma end koguaeg tunnen, tuues näiteid om...